04.02.2012

Oppdagelsesferd

I dag var jeg i byen sammen med Lisa, Tonje og Ragnhild, og etter hvert møtte vi også Elisabeth, Julie og Nora. (JA; alle har blogg, helt sykt) Jeg og Lisa hadde nemlig funnet ut at det finnes et bakeri her i Cambridge som selger kjempestilige og søte cupcakes og kaker, og vi hadde veldig lyst til å stikke innom for å ta en titt. Men dette bakeriet lå i en del av sentrum som vi ikke bruker å være i, så turen vår ble veldig spennende og interessant!






















































På veien til bakeriet så vi en antikvitetsbutikk, og der måtte vi selvfølgelig inn og se. Etter det kom vi til bakeriet, og lengre inn i lokalet hadde de faktisk en cafe, så der satt vi oss og drakk kaffe (og kakao (Ragnhild, hehe)) og spiste cupcakes og andre gode bakverk. Det var kjempekoselig, vi burde gjøre sånt oftere! Etter å ha sittet en stund på cafeen gikk vi videre, og vi bare fulgte en gate som gikk bortover. Det viste seg etter hvert at vi hadde kommet på "baksiden" av sentrum som jeg liker å kalle det, der de fleste collegene ligger. Det må helt klart være den koseligste delen av Cambridge, full av sjarm og unikhet.































"Hovedgata" som gikk bortover langs collegene hadde altså collegene på en side og butikker og cafeer på andre siden. Og det var virkelig bare fantastiske og koselige butikker på rad og rekke bortover, hver butikk mer interessant enn den andre. Jeg kunne gått der i timesvis om jeg hadde fått lov. En butikk var skikkelig "arabisk", med stoffer og gamle vakre smykker og ringer der ikke to av dem var like. Hele atmosfæren i butikken var så spesiell, elsket det! Etter det gikk vi innom en fudge-butikk; de laget altså egen fudge! Vi fikk smake, det var såå godt men alt for søtt til at vi hadde klart å spise mer enn den lille biten vi fikk! De som jobbet der var også kjempekoselige og sjarmerende!
































Vi var også innom en butikk som hadde alt mulig rart av småting og store ting, alt der inne var søtt, fint og spesielt. Jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal beskrive det, man må nesten bli med og se for å virkelig forstå det. En ting er iallefall sikkert; jeg kommer til å gå innom der mange ganger!










Etter det møtte vi Elisabeth og Julie, og vi gikk på LUSH og lekte oss litt der (bildene ovenfor) før vi dro på Pizza Hut og spiste. Julie og Ragnhild fikk heliumballonger, og de hadde de det veldig gøy med på bussen. Ja, jeg filmet det, og ja, det skal ut på bloggen så fort som mulig. Haha, digger det.



























Julie koser seg!
Vil forresten legg til at jeg, Julie og Lisa var i byen på onsdag, og da så vi noe veldig SPESIELT på bussen:


3 ord:

Anonym sa...

hva het cafeen?:)

juliee sa...

neste gang blir æ me på den cupcake cafeen! :D

Ida Marie V. Bosch sa...

Anonym: Cafeen het Fitzbillies :)

Julie: JA! :D

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...