20.05.2012

Goodbye, Cambridge!

We're far from home, it's for the better
What we dream, it's all that matters
We're on our way, united

Nå sitter vi på Gardermoen, og flyet vårt til Tromsø går om en time. Om tre timer er jeg hjemme i Tromsø igjen, og utvekslingsåret er offisielt over. Det føles veldig rart, men samtidig har jeg ikke helt innsett enda at jeg faktisk ikke skal tilbake til Cambridge igjen (ikke med det første iallefall)! Jeg tror nok det synker inn når jeg står på rommet mitt med koffertene mine og må pakke ut, da kommer jeg til å kjenne det. 
Det var utrolig trist å si ha det til vertsfamilien min, for jeg har fått et så bra forhold til dem. Men jeg skal komme tilbake og besøke dem, det er jeg sikker på! 



En ting som jeg virkelig ikke fatter er hvor mye ting jeg faktisk har kjøpt her nede. Jeg mener, ting bare fortsatte å komme fram på rommet mitt hele tiden, og til slutt så hadde jeg ikke mer plass i koffertene! Siden vi reiser med Norwegian kunne vi ha to kofferter på 20 kg hver, pluss 10 kg håndbagasje. Jeg hadde et problem! Og jeg hadde jo faktisk allerede sendt hjem 50 kg bagasje, så jeg fikk sjokk. Men så plutselig så kom det en reddende engel på besøk med en ekstra bag som jeg fikk låne, og en av guttene i klassen hadde bare en koffert selv så jeg fikk sendt den med han! Den ene kofferten min var 22.5 kg, den andre 21.5 kg og bagen var ca 16 kg. 110 kg bagasje til sammen med det jeg hadde sendt tidligere, pluss godt over 10 kg i håndbagasjen! Jeg fatter ikke hvordan jeg klarte det... Men alt det viktige ble med, og jeg kastet sikkert 20 kg søppel og ting i tillegg, fylte en hel søppeldunk. Nå gleder jeg meg bare til å få alt dette hjem, så jeg kan senke skuldrene og slappe av! Neste helg skal jeg i konfirmasjon igjen, masse god mat! Og etter det blir det bare streng diett for å komme i form igjen... Gleder meg til å jogge i skogen når snøen blir borte!






Farvel så lenge, Cambridge, sees snart igjen!

0 ord:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...