V-A-C-A-T-I-O-N in the summer sun !

Vi reiste ned til Tenerife den 14. juni, veldig spente og klare for sol og sommer! Først måtte vi bare overleve den lange reisen i en metallboks full av pensjonister, hylende babyer og svette turister. For ikke å snakke om de stivpyntede flyvertinnene med et falskt smil om munnen. Disse flyvertinnene var kledt i lilla og gult, minte meg faktisk om påskekyllinger. Men jeg fikk dessverre ikke tatt noe bilde av dem. Synd.

Vi overlevde iallefall, mot alle odds, og kom oss til hotellet. Etter mye om og men og styr fikk vi dratt oss inn på det rette hotellrommet, og etter det hoppet vi i sommerklærne og gikk oss en liten tur rundt på hotellområdet. Alt virket så uvirkelig, og jeg kunne ikke fatte at vi faktisk var fremme. Min første sydentur på 3 år. (hvis man ser bort fra treningscampen i Tyrkia med skolen tidligere i år, med det er ikke den type FERIE jeg mener) Det føltes utrolig bra, og jeg holdt på å sprekke av glede. Vi nøt den deilige, svale kveldslufta før vi hoppet i køya, helt utslitte.
Bilder av hotellrommet og bassengområdet:

De neste dagene hang vi ved bassenget og stranda, og nøt sola til de grader. Vi ble selvfølgelig ganske solbrente, og derfor var det perfekt med shopping som en pause fra sola. Dagene gikk fort, og vi dro på fjellturer og utflukter. Den første fjellturen var på Guajara, som en slags aklimatiseringstur (siden lufta er så tynn så høyt oppe), og to dager senere gikk vi på Teide. Det var en av de fineste turene jeg har vært på! På dette tidspunkt var en uke av ferien gått.
Bilder fra den vakre soloppgangen på Teide:

Først kjørte vi til ca 2300 m.o.h., deretter gikk vi opp til ei hytte som ligger på ca 3270 m.o.h. Der overnattet vi, sammen med en svært bråkete skoleklasse og en del andre folk. Vi sto opp klokken halv fem neste morgen, og bega oss oppover, mot toppen (3718 m.o.h.). Så høyt oppe er det faktisk veldig kaldt, og når vi sto på toppen hadde jeg 4 lag med jakker på meg, og likevel frøs jeg. Og det stinket der oppe, selvfølgelig. Svovellukt er ikke det beste man kan tenke seg, men det luktet ikke akkurat fis, slik som mange sier. Jeg synes bare det luktet kvalmende. Jeg fikk faktisk spyfølelse, men klarte å holde det inne. Jeg ble jo vant til det etterhvert. Den lukta satt fast i nesen min i flere dager etterpå, skikkelig heslig. Men det var en fin opplevelse alt i alt, for all del! Utsikten og soloppgangen var fantastisk, man kunne se hele øya, og det var utrolig flott. 200 høydemeter nedenfor toppen ligger en gondolbane, og siden vi alle var så slitne tok vi den ned i stedet for å gå.
Bilder fra toppen av Teide:

Vi tar planking til nye HØYDER! :))) Meg til venstre og søsteren min til høyre.

Søster og lillebror på heisstasjonen :)

Teide fra bakkenivå !

Fare for snø! hahaha

De neste dagene hang vi på stranda og ved bassengkanten, og ellers var vi innom dyreparken Loro Parque og bade/vannsklieparken Siam Park. Vi gikk også en tur ned Masca Canyon, der vi kom ned til havet og tok båt tilbake.

Masca canyon

Det var en kjempefin ferie, men det var også skikkelig godt å komme hjem igjen!
Her er noen bilder av hotellområdet:

Lillesøs og rare meg : D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...