27.11.2011

A new experience!

I dag har jeg gjort noe helt nytt og skummelt og spennende! Ok, kanskje ikke noe så veldig stort, men helt klart
noe annerledes. Det finnes mange forskjellige "societies" her i Cambridge, og jeg er med i et society som heter
Scansoc - Scandinavian Society. Det vil si at folk som er fra Norge, Sverige, Finland, Danmark og Island kan
være med, eller bare de som er interessert i Skandinavia. De har såkalte "events" av og til, og i dag var det
"Julehygge/Julmys", den siste eventen i år. Det hørtes jo veldig koselig ut, og jeg tenkte; hvorfor ikke? Så jeg
spurte da Ellen om hun ville være med, og det ville både hun og Johannes, så da dro vi alle tre. Etter litt surring
og vimsing fant vi fram, og selv om det akkurat da var veldig skummelt (vi kjente jo absolutt ingen der) så gikk
vi inn. Opplegget var greit det, det var liksom ingen der som tok i mot oss, så vi var litt lost først, men etter en
stund så fikk vi pratet litt med noen og vi drakk gløgg og spiste litt pepperkaker, og da gikk det veldig fint! Tror
de fleste der kjente hverandre fra før, så til tider ble det litt kleint, men på slutten så fikk vi pratet ordentlig med
noen som var utrolig hyggelige, blant annet en som het Jonathan som var engelsk, men som hadde studert i
Sverige. Vi møtte også en norske, men husker ikke hva han het, men har var iallefall fra Oslo og hadde studert i
utroolig mange land. Vi var jo de yngste der da, men det gjorde egentlig ikke noe, de vi pratet med var veldig
hyggelige og sånn! Dessuten tror jeg jo at det første møtet er verst, hvis vi drar på flere eventer som er etter jul,
så har vi jo møtt noen av dem og det blir nok helt klart lettere å bli kjent med flere! Er iallefall veldig glad for at
jeg dro dit, for jeg reiste jo tross alt til Cambridge for å bli kjent med flere folk og gjøre nye ting!
PS: Tok ingen bilder der, det hadde bare blitt utrolig merkelig, som dere sikkert skjønner.. Men tok jo et par
bilder mens jeg ventet på taxien hjem, så her har dere altså et meget spennende bilde:


0 ord:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...