07.12.2011

Paris, dag 3

Søndagen fikk vi gjøre akkurat det vi hadde lyst til, og derfor sto jeg, Ellen og Tonje opp litt over halv åtte og gjorde oss klare til å dra. Vi prøvde å ringe litt rundt til de andre rommene for å høre hvem som var klare, og da fant vi fort ut at faktisk INGEN hadde stått opp enda, vi vekket alle sammen.. Vi gadd jo selvfølgelig ikke vente på dem, så da suste vi avgårde til Du Louvre for å se Mona Lisa, etter et lite frokost-stopp på Subway.

Gare Du Nord




(Trykk Les mer)





Kø...





Et lite stopp på Starbucks!



Denne er visst veldig kjent



Heelt der framme er Mona Lisa...


Ikke like mange folk på andre siden av veggen, nei! 



David og Goliat

Sitat Ellen: "Bitch, NO."

I taket

Ja... fikk litt rare blikk for å si det sånn, tror noen tok bilde av oss! Men vi måtte bare..

Imagine the spaghetti in there


Mona Lisa var mye mindre enn jeg hadde trodd faktisk, og det var så utrolig mange folk rundt der hele tiden! Det er jo ikke sikkert det er orginalen som henger der engang, men det er uansett veldig kult å ha sett bildet! Når vi dro derfra så møtte vi Alessandra og Julianne, som også hadde vært på museet faktisk, men vi hadde ikke sett dem der!



Neimen, hvem har vi heer?


Random?



 Etter det dro vi en til tur til julemarkedet igjen, og der kjøpte jeg meg noe som er kalt roasted "chestnuts", tror det er ganske vanlig å spise det rundt juletider her i UK også. Og det var annerledes, men veldig godt! Tonje kjøpte noe kalt Churros, som er frityrstekt deig/blanding som er dyppet i sukker(ja, høres helt disgusting ut, men se på bildet). Ble ikke så mye annen shopping på grunn av pengemangel, men det var koselig uansett.

Chestnuts, man skreller dem altså !

Churros


Vi skulle ta toget hjem igjen klokka 6, så da måtte vi være tilbake på hotellet halv 5. Nå klarte vi å orientere oss rundt på undergrunnen kjempelett, det er egentlig veldig likt undergrunnen i London (bare dårligere merket). Vi kom dit i god tid, men selvfølgelig var det noen flinke jenter som hadde klart å rote seg litt bort på veien tilbake, så vi måtte vente på dem. De kom heldigvis ikke så veldig lenge etter, så vi rakk toget og kom oss på vei. Dessverre gikk det ikke noe direktetog fra King's Cross til Cambridge, så vi måtte bytte over til buss etter et stykke med tog.



Lisa...

Helt normalt.


Klokka 22 rullet vi inn på togstasjonen i Cambridge, og jeg var iallefall klar for senga og en god natts søvn. Men selv om jeg var sliten etter ei lang helg, så angret jeg ikke et sekund på at jeg ble med! Det var ei SUPER helg! 

0 ord:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...