20.02.2012

Lundundun

Nå har seks stykk slitne jenter kommet hjem fra London, i god behold og med godt humør! Det var en
super tur, men å, så slitsomt! Jeg har vært syk hele helga, og jeg ble rett og slett utslitt av all gåinga og alle
lydene og styret. Men jeg angrer selvfølgelig ikke et sekund på at jeg ble med! Nå har jeg sett Big Ben,
Buckingham Palace, London Eye og vært på musikal og Portobello Road Market, hva mer kan man ønske
seg? Jentene holdt ut med snytinga mi, så jeg var fornøyd, jeg!






























(Elisabeth, meg, Julie, Lisa, Julianne og Alessandra)

Jeg, Lisa, Elisabeth, Julie, Julianne og Alessandra dro til London torsdags ettermiddag, ankom
"hotellet"/bomberommet/fengselet/gasskammeret (neida, nå tar jeg litt hardt i, det var egentlig høyt
repseltabelt og OK) vårt, pyntet oss og tok tuben til Hard Rock Cafe. Når vi kom dit, var det 2 timers
venteliste. YAY. Men vi tok det med godt humør, fikk vår "varselbrikke" og gikk på Hard Rock-butikken
for å se litt rundt der mens vi ventet. Jeg kjøpte meg en t-skjorte, og vi fikk omvisning i  "The Vault", der
musikkinstrumenter og kostymer som artister har donert står til utstilling. Man kan også få bli tatt bilde av
med noen av gitarene, hvis man betaler for det. Det var skikkelig kult! Den kjente drakten til Madonna var
der, og bankkortet hennes (skulle gjerne hatt det, gitt!).






























Til slutt var det vår tur i køen, og vi fikk komme inn i varmen der det var høy musikk og smilende servitører.
Alle bestilte hamburgere (hva eller skal man liksom spise når man er på Hard Rock, som er berømt for sine
burgere??) og INGEN klarte å spise opp. Jeg aaaalt for mye, har ALDRI I MITT LIV vært så mett. Det
var smertefullt, og jeg har aldri vært så nær å kaste opp. Det var rett og slett synd at jeg ikke har evnen til å
kaste opp, for jeg har aldri heller hatt så lyst til å kaste opp! (sorry for alt oppkast-pratet, skal slutte nå!)
Anyway, jeg kom meg gjennom det, og jeg har lært leksa mi: selv om det er UTROOOLIG FANTASTISK
god mat, STOPP når du er mett.


Meg og Lisa!


Alessandra prøver ut en ny religion











Elisabeth, meg og Julie!



























Julie, Julianne, Aless, Lisa, Tonje (som var sammen med oss på kvelden), Elisabeth, meg



























Sekstien, sekstito, sekstritre og fir! På tv!






























På fredag sto vi opp det vi liker å tro var tidlig om morgenen, spiste frokost på Costa Coffee over gata og
suste avsted til Dominion Theatre for å kjøpe billetter til musikalen We Will Rock You. Etterpå dro alle
sammen (bortsett fra Julianne og Aless) til Buckingham Palace, Big Ben og London Eye, siden jeg ikke
hadde sett noe av det enda. Etter litt gåing og ståing dro vi tilbake til hotellrommet, ordnet og pyntet oss og
dro avgårde på musikaaaal!

 Belgisk vaffel til frokost!











Crazy Bird Lady vol. 3
































Å være på musikal var såå gøy, elsket den! Og nå har jeg fått dilla på alle Queen-sangene igjen!































Lørdagen startet litt tregt, de andre jentene dro til Notting Hill ca en time før meg og Aless, for å dra på
Portobello Road Market. Vi kom etter, og det var kjempekult og søtt der, elsket det! Hele bydelen var
vintage, alle butikkene søte og sjarmerende og unike, og markedet var fantastisk! Kjøpte meg en ny jakke
og en kjole, og mange kjøpte seg smykker. Jeg ville egentlig være der lengre, men flertallet vinner, så jeg,
Lisa og Julie dro en liten tur til Oxford Street og møtte Ane som var kommet til London sammen med Nora
som skulle på konsert, mens de som skulle på konsert dro til hotellet for å ordne seg. Kjapp lunsj på
McDonald's før vi suste til Urban Outfitters, kjøpte litt klær og dro til hotellet for å slappe av. Synet som
møtte oss der var virkelig ikke mulig å beskrive. De som hadde dratt på konsert hadde ikke akkurat ryddet
opp etter seg, for å si det sånn! Klær lå slengt utover over alt, og det var nesten umulig å bevege seg rundt
der inne! Men vi tok det med godt humør og slengte oss ned på sengene våre for å puste ut.


 Demonstrasjonstog som vi gikk forbi!




























Planen var å dra å spise på Friday's, men når vi ringte dit for å reservere bord sa de at det ikke gikk an, og
ventelisten sa at vi hadde 2 timers venting foran oss. Vi droppet det, og prøvde å finne ut hvor vi skulle spise
i stedet, noe som var lettere sagt enn gjort. Kreativiteten tapte, og vi tok undergrunnen til nærmeste
McDonald's IGJEN for å spise middag. Denne gangen tok jeg en salat, for jeg klarte ikke mer junk. Seriøst,
jeg kommer til å måtte leve på kun vann i en måned for å få renset kroppen min fra all McDonald's-maten vi
spiste i helga. Etter det dro vi tilbake til hotellet, dusjet og gjorde oss klar for køya. Konsert-folket kom
tilbake fra Skrillex, dekket i både egen og andres svette, supergira og fornøyde. Konserten var visstnok
veldig bra!




























Julie, Elisabeth, Aless, Lisa og Julianne som farget håret sitt rødt i Cambridge!


På søndag, i dag, sto vi faktisk opp tidlig (mellom halv 10 og 10), pakket og dro rett til togstasjonen for å
suse hjem. Alle hadde lekser å gjøre, så dessverre måtte det bli sånn. Vi er alle fornøyde etter en suuper
helg, men jeg er iallefall veldig sliten og skal prøve å ikke legge meg alt for sent i kveld! Nå har jeg vært hos
Julie og Elisabeth i 9 timer, så det er vel på tide å dra snart... Stakkars folk! Blogges!




Soool i Cambridge!!


0 ord:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...