18.03.2012

Meatish meat

Jeg har egentlig aldri vært en kjøtt-person. Altså, jeg kan jo spise det meste av mat, men jeg er ikke sånn at
jeg MÅ ha kjøtt i et måltid, liksom. Og jeg har iallefall ikke vært noen stor fan av kylling, nei og nei.

Nå, her i Cambridge, så har dette endret seg helt med kyllingen. Kylling er det eneste jeg klarer å spise av
"kjøtt" her, for rødt kjøtt og kjøttdeig og alt sånn er så utvannet og fylt med drit at det ikke lokker i det hele
tatt. Noen ganger må jeg jo spise det siden det er det eneste jeg får, men da spiser jeg ikke så mye av det.
Jeg føler at kyllingen er det eneste kjøttet som er noenlunde "rent", og det smaker mye bedre enn rødt kjøtt
her. OG det er heldigvis billigere så vi har det oftere enn rødt kjøtt.




I kjøttdeigen finner jeg ofte harde "klumper" eller biter, som jeg ikke aner hva er. Litt apetitt-killer ja. Og
kjøttet er ofte seigt og fullt av sener. Dette er det røde kjøttet som er billigst i butikkene og det kjøper jo da
selvfølgelig versfamilien min det. Hvorfor bruke mer penger på det samme kjøttet? Hvem bryr seg om kjøtt-
prosent???

Gleder meg til å komme hjem til Norge og vanlig kjøtt igjen!

0 ord:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...