01.03.2012

Pancake Day / Shrove Tuesday

Forrige tirsdag var det Shrove Tuesday i UK, og det er tradisjon å lage pannekaker til middag. Jeg fikk ikke
det dessverre, men da inviterte jeg i stedet Julie og Aljona på pannekake-fredag! Aljona kunne ikke bli så
lenge, men jeg og Julie lagde pannekaker som mot slutten iallefall så litt ut som det de skulle! Vi brukte først
smør i panna, nemlig, men på pakken (ja, vi jukset litt!) sto det olje, og når vi brukte det i stedet gikk ting
som smurt! (Tog du'an? hehehe)



























 Ja...pannekake...


Litt bedre!




























"Pancake Day ( also known as Shrove Tuesday) is the last day before the period which Christians call Lent.
It is traditional on this day to eat pancakes.

 Lent is a time of abstinence, of giving things up. So Shrove Tuesday is the last chance to indulge yourself,
and to use up the foods that aren't allowed in Lent. Pancakes are eaten on this day because they contain fat,
butter and eggs which were forbidden during Lent. 

 The name Shrove comes from the old word "shrive" which means to confess. On Shrove Tuesday, in the
Middle Ages, people used to confess their sins so that they were forgiven before the season of Lent began."

Jeg synes godt vi kunne hatt en pannekakedag i Norge, ikke noe galt med det! :) Tror jeg må innføre
tradisjon når jeg kommer hjem igjen!

0 ord:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...