09.04.2012

In the middle of difficulty lies opportunity

I dag er det akkurat 40 dager til vi drar hjem til Norge. Det er en måned og en uke... Helt ufattelig. Dette
året har gått så utroolig fort, det er nesten skummelt. Men det er et av de beste valgene jeg har tatt i hele mitt
liv, angrer ikke et sekund på at jeg dro! Og jeg har opplevd så utrolig mye dette året, på godt og vondt. Jeg
har blitt klokere på livet, vil jeg påstå, og jeg har forandret meg. Til det bedre, forhåpentligvis! :) Og så har
jeg blitt kjent med masse fantastiske mennesker som jeg aldri hadde trodd jeg kom til å bli så gode venner
med! Selv om jeg kanskje ikke akkurat har fått så mange nye engelske venner, så har jeg likevel fått mange
venner i klassen, og det er jo kanskje enda viktigere, for de blir jo med meg hjem til Tromsø igjen! Jeg vet
faktisk ikke hva jeg skulle gjort uten dem. Dere er bare best! ♥


























Jeg føler meg utrolig og uendelig heldig for at jeg har fått denne muligheten, og for at jeg tok den! Det var
helt rett for meg, for jeg følte at jeg var litt stuck i livet mitt, jeg ville ut og oppleve nye ting! Jeg ville få et
innblikk i hvordan livet kan være, og jeg ville kjenne litt på utfordringene med å være "alene" og selvstendig,
uten å eksponere meg selv 100 %. Jeg føler at den norske klassen og samarbeidet mellom skolene har vært
mitt sikkerhetsnett, jeg har alltid hatt dem å lene meg på om ting ikke gikk helt som planlagt. Det er jeg
veldig glad for. Jeg synes det er veldig modig av dem som tør å dra på utveksling helt alene, langt unna og
uten noe eller noen de er vant med i nærheten. Jeg var nok ikke helt klar for det, må jeg innrømme. 


























Å dra på utveksling er en fantastisk skummel og herlig opplevelse, og med mindre du opplever noe
forferdelig (som de skrekkhistoriene man hører om, og det skjer ikke ofte!) så kommer du ikke til å angre
på at du gjorde det! Året kommer til å gå kjempefort, og du kommer til å oppleve ting du ikke engang kan
forestille deg! Men det er ikke bare spennende, det skal jeg innrømme, og du kommer til å oppleve at du
kjeder deg i blant, og du kommer til å ha hjemlengsel. Ikke alle har det like ille, og jeg trodde at jeg skulle få
mye mer hjemlengsel enn jeg faktisk gjorde, men den største grunnen til det er nok at jeg har vennene mine
her! Vi står sammen og tar vare på hverandre, og det er utrolig viktig. Hvis du vurderer å sende inn en
søknad til utveksling; GJØR DET! Du taper ingenting på å søke, du kan fortsatt ombestemme deg om du
ikke har lyst når tiden nærmer seg. Hvis du ikke søker, så lukker du en dør, og du kommer mest sannsynlig
til å angre på at du ikke lot døren stå på gløtt en liten stund til. Jeg holdt på å lukke den døren, men i siste
sekund tok jeg tak i den og åpnet den opp igjen. Jeg er så veldig glad for at jeg gjorde det! 


















Mitt eventyr er dessverre snart over, men jeg har som sagt hatt det supert og anbefaler alle andre
eventyrlystne sjeler å gjøre det samme! Akkurat nå har jeg veldig blanda følelser; jeg gleder meg til å komme
hjem, men samtidig har jeg virkelig ikke lyst til å dra herfra! Dette har blitt mitt andre hjem, og jeg håper at
jeg kan dra tilbake hit en eller annet gang i framtiden. Jeg er iallefall helt sikker på at jeg kommer til å reise
mer og utforske verden, for nå har jeg fått en smakebit, og jeg liker det! Jeg håper på å studere i utlandet,
men er ikke helt sikker på hvor enda. Jeg får se hvor veien fører meg! 

Husk, hvis du har noen spørsmål er det bare å kjøre på! Skriv en kommentar, send meg en mail 
(idabosch(at)gmail.com) eller send meg en melding på Facebook. Det er bare å legge meg til som 
venn om du vil, jeg biter ikke! Jeg synes bare det er gøy å svare på spørsmål og være til hjelp! :)

0 ord:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...