25.03.2012

Idas syke-mikstur! (SUPER EFFECTIVE)

Bli frisk i en fei! ..Dette er vel egentlig mest for de som bor i Storbritannia, men det er fullt mulig å klare hvor
enn man er i verden! Det passer ekstra bra nå som litt sykdom herjer i Cambridge!

- 2 tabletter Paracetamol (evt. Paracet hvis du er i Norge)
- 1 teskje honning
- Sitron og lime-saft/squash 
   (sånn vanlig saft som du blander med vann, her i England heter det squash faktisk)
- Kokt vann
- 1 Kopp

Knus de to tablettene (bruk to teskjeer, samme veien, legg tablettene mellom, press) og ha i koppen, ha
oppi saft og hell over vann. Ha i en skje honning og rør rundt, voilá!



Skal ikke ta credit for denne fantastiske drikken, for det var faktisk vertsmoren min som lærte meg å lage
den, men jeg har laget min egen lille vri på den om du vil ha en som er ENDA mer effektiv:

Bytt ut de 2 tablettene med Paracetamol med 2 Lemsip Max Day and Night capsules, åpne opp kapslene
(det var SÅ gøy, har alltid hatt lyst å gjøre det hahaha) og ha innholdet i koppen, fortsett som vanlig.
På denne måten får du ENDA mer bra saker i koppen, for i disse kapslene er det:
- Paracetamol (mot smerter/hodepine og feber)
- Phenylephrine (mot tett nese)
- Caffeine (mot trøtthet og tungt hode)

 

Du kan også bruke andre smaker enn sitron/lime på saften, men etter min erfaring er dette den beste. Prøvde 
i dag med appelsinsaft siden de bare hadde det, og det var ok, men litt kvalmende..
(eventuelt kjøp deg Paracetamol-te, men jeg lover deg, denne er 1000 ganger bedre!!)

Denne drikken er også perfekt hvis du pugger til en prøve, for da får du ekstra energi og klarer å holde 
fokus! Drikker den nå, i skrivende stund, mens jeg tar en pause fra kjemijobbinga for å dele dette fine tipset! :) 

OBS!!!VIKTIG!!! Du må IKKE ta mer enn 2 tabletter i drikken 
din, og hvis du drikker den så må du vente 4 TIMER før du drikker 
den en gang til / tar NOEN SOM HELST type Paracetamol! En 
overdose av Paracetamol er veldig farlig og kan skade nyrene og 
levra di, så pass på! En kopp er superbra for deg, men drikker 
du for mye er det bare skadelig! :)

0 ord:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...