08.05.2012

Tilbakeblikk: Desember

DESEMBER:



































Den 2. til 4. Desember dro vi til PARIIIIS! (1,2,3) Det var en så utrolig bra tur, hadde det kjempegøy! Og jeg fikk sett Pariserhjulet, Eiffeltårnet, Moulin Rouge, julemarkedet i gata Champs-Élysées, Du Louvre/Mona Lisa, Basilique du Sacré-Cœur, Notre-Dame og mye mer! Og vi fikk også spist croissant til frokost som ekte franskmenn! Jeg har alltid hatt lyst til å dra til Paris, kjent som en av de mest romantiske byene. Og byen var kjempefin, selv om den hadde sine dårlige områder, akkurat som alle andre byer. Standarden på hotellet vårt var veldig dårlig, men det gjorde ikke egentlig noe siden vi bare sov der. Det ble mye gåing i Paris, vi gikk sikkert flere mil, men det måtte vi nesten gjøre for å rekke å se alt! Jeg ble ganske så sliten, og på lørdagskvelden følte jeg meg ikke helt bra, men det var da vi skulle dra til Eiffeltårnet, så da presset jeg meg med likevel! Og jeg angrer ikke, for jeg følte meg bedre når vi kom dit, og det var bare helt fantastisk! DEN utsikten, man kunne se hele byen og alle lysene fra husene, det var rett og slett vakkert. Og Eiffeltårnet i seg selv var også utrolig fint! Å, det er så rart å tenke på at jeg har vært i Paris! Det fineste i Paris må jeg nok si var Eiffeltårnet på kvelden, men jeg likte også Notre-Dame kjempegodt! Og hvis du drar til Paris rundt juletider, så MÅ du dra innom julemarkedet i Champs-Élysées, det er kjempegøy! De hadde masse rart der, både når det kommer til mat og ting. Jeg synes det var kjempegodt med roasted chestnuts, som det er tradisjon å spise når jula nærmer seg! Ja, Paris er absolutt en by du må dra til før du dør!




0 ord:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...