09.05.2012

Tilbakeblikk: Januar

JANUAR:



























Noen jenter i klassen skulle til York 14. januar, og dagen før de skulle dra bestemte jeg meg for å hive meg med! Hadde jo ikke noe annet å gjøre, så hvorfor ikke? Snakk om spontantur! York er en av de fineste byene i hele England, jeg elsket den! Byen blir også kalt "vikingbyen", fordi det visstnok skal ha bodd vikinger her for en god stund siden. De kalte da byen Jorvik, som har utviklet seg til York. Vi var innom vikingsenteret "Jorvik", og det var ganske interessant! (selv om det luktet kjempestygt der) Resten av byen var gjennomført klassisk og vakker, og har du lyst til å besøke en typisk engelsk by er det til York du burde dra! Det var forresten i denne perioden det var veldig kaldt i England, og hvis du ser på gresset på bildet kan du se at det er fullt av rim! (ja, altså kaldt når det kommer til England-temperatur, hehe) Alle hadde jo også varme klær på seg.. Å, jeg er glad den perioden er over! Og det er ganske rart å tenke på at de har snøbyger hjemme i Tromsø, huff, gleder meg ikke til å komme hjem til DET! Nei, temperaturen i England skal jeg ikke klage på, selv om det ikke er så varmt her som jeg skulle ønske! I morgen tidlig drar jeg jo hjem til Norge for å være med i konfirmasjonen til søsteren min Anne, får vel bare pakke meg godt inn!

0 ord:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...